Antoine Om Far Cry 5

Far Cry 5

Bildresultat för far cry 5

Utsläppsdatum 27 Mars 2018
Till
Microsoft Windows

PlayStation 4
Xbox One

Far Cry 5 är likadan som föregångarna, en första-personskytt som är en action-äventyr i en öppen världsmiljö som spelaren kan utforska fritt till fots eller via olika fordon. Till skillnad från tidigare titlar i serien där spelaren tar rollen som ett angiven person, kommer spelet att innehålla en ny karaktärsskapare som spelaren kan använda för att anpassa sin karaktärs utseende. Spelaren kommer att ha en mängd olika sträckta och explosiva vapen för att bekämpa fiender, medan spelet kommer att lägga en förnyad tonvikt på stridskampen jämfört med tidigare Far Cry-titlar genom att införa ett bredare utbud av slagsmåls-vapen (melee weapon).

 

Kreativ regissör Dan Hay beskrev designen av den öppna världen som modellerad på utposter från tidigare titlar i Far Cry-serien. Dessa utposter representerade en liten del av kartan som ockuperades av fiendens styrkor och spelaren vars uppgift var att befria dem genom att döda eller neutralisera fiendens närvaro. Utposterna var utformade med flera sätt för spelaren att ta och det var detta element som utvecklingslaget försökte återskapa i Far Cry 5: s bredare spelvärld. Spelaren släpps in i spelvärlden med lite kontext, riktning eller objektiva markörer och måste istället navigera världen på egen hand. Hay uttryckte en önskan att skapa vad han kallade “anekdotfabrik”, ett spel där två spelare kunde våga ut från samma punkt i motsatta riktningar och ha helt olika upplevelser som de då skulle dela med varandra anekdotiskt. spelvärlden kommer också att reagera på spelarens handlingar; till exempel kommer civila att flytta tillbaka till ett område när spelaren har eliminerat kult inflytande och kan ge ytterligare stöd eller göra andra civila mer sympatiska med spelarens karaktärs orsak

 

Spelet kommer också att innehålla ett rekryteringssystem, där spelaren kan rekrytera lokalbefolkningen i länet för att kämpa bredvid dem som liknar “Buddy” -systemet som används i Far Cry 2 eller “Guns For Hire” -systemet i Far Cry 4. I detta “Guns for Hire” -system måste spelaren övertyga andra lokalbefolkningen om att gå med i deras sak, och varje följeslagare har sina egna unika färdigheter och personligheter. Spelaren kan eller kanske inte möter dem beroende på deras handlingar. Rekryteringssystemet kommer att ersätta det fyrsystem som används i tidigare titlar. Far Cry 4 har till exempel radiotorn som spelaren måste klättra för att öppna upp delar av kartan och olika aktiviteter i regionen. Far Cry 5 tar bort det här systemet och istället litar på spelaren att skapa relationer med andra tecken för att upptäcka historiauppdrag, händelser och andra tecken

 

Spelaren kan också tämja vilda djur genom systemet “Fangs for Hire”, som tidigare introducerades i Far Cry Primal. Det tämda vilda djuret kommer att hjälpa spelaren i strid och följa spelarens order. Olika djurliv kommer att ha olika stridsmönster. En fiskemekanik har också introducerats och en mängd fisk kan fångas. Kampanjen kan spelas individuellt eller med en partner genom spelets co-operativa multiplayer-läge som kallas “Friends for Hire”. Spelet kommer också att innehålla en kartredigerare, vars funktioner har utökats från tidigare titlar. 

 

Spelet kommer att innehålla en gratis kartredigerare som heter Far Cry 5 Arcade. Det kommer att göra det möjligt för spelare att bygga och dela små kartor som har singelspelare, samspel med två spelare och mål för flera spelare. Spelare kommer att kunna bygga kartor med tillgångar från Far Cry 5 samt Far Cry 4, Far Cry Primal, Watch Dogs, Assassin’s Creed IV: Black Flag och Assassin’s Creed: Unity. Medan ett separat läge från huvudspelet, kan Arcade-läget också nås från arkadskapen spridda runt spelets karta. Att lyckas med att fylla i dessa kartor kan tjäna pengar i spelet och andra belöningar för huvudkampanjen.

Video

Karaktärs Kläder

Gun For Hire

 

En Artikel Skapad Av Antoine ”Anton” Humblot

 

Kommentera